פירורי תובנות

הצד הסמוי של המציאות

כל האתרים הגדולים בעולם עובדים עלינו. ורק נדמה לנו שאנחנו גולשים שם. מקבלים אותה תמונת מציאות כמו השאר. רק שזה לא נכון. יש משהו שהם מסתירים מאתנו. בכוונה. בלי רוע כמובן. רק שבכוונה. ועוד איך בכוונה. כי בלעדינו כצופים, הם לא היו גדולים.

על פניו, המטרה שלהם היא חיובית. לתת לנו יותר ממה שאנחנו אוהבים. אז הם עוקבים אחרי מה שאנחנו אוהבים. ומציעים לנו תכנים דומים למה שכבר צרכנו. ואנחנו? לא באמת סובלים מזה. הרי בינינו, זה מדהים שלמישהו כל כך אכפת מאתנו עד שהוא נותן לנו את מה שאנחנו צריכים.

כשאנחנו מקבלים רק צד אחד מסוים של מציאות, אנחנו לא רואים את הצד האחר שלה. נכון, אנחנו מקבלים את חלק המציאות שאנחנו אוהבים. שמעניינת אותנו. רק שהוא, לא מאתגר אותנו לחשוב. לבדוק רעיונות אחרים. לוודא אם מה שאנחנו חושבים הוא בהכרח נכון.

כך, אנחנו מקבלים עוד מאותו הדבר. עד שזה נהיה משעמם. שקוף. שגרתי אפילו. והדעות שלנו, מתקבעות עמוק יותר בראש שלנו. באישיות שלנו. בזהות שלנו. והופכות אותנו לצרים מחשבתית יותר ויותר. אלא אם אנחנו פועלים במכוון כדי להימנע מלהיתקע שם.

רק שהפעולות האלה לא נוחות. הן לא טבעיות. הטבע לוקח אותנו תמיד למקום הרגיל והבטוח. הן דורשות מאתנו לבחור לצרוך משהו, שיש לנו התנגדות פנימית מובנית כלפיו. משהו שמאתגר את החשיבה שלנו. פותח אותה אל עבר מחוזות של חדשנות והכלת האחר.

בחיי היום יום שלנו, יש אנשים שהיו עושים את זה והופכים למובילי חדשנות בתחומם. יש כאלה שהיו עסוקים רק בהישרדות היום יומית. רק שהיום, בעידן הקורונה הביזארי, כבר אין לנו את הנוחיות לעשות עוד מהרגיל שלנו.

אנשים שהיו רגילים להגיע לעבודה ולהרוויח את כספם, לא יכולים יותר לצאת מהבית. ההכנסה קטנה באופן משמעותי. והזמן הפנוי, למי שיש משפחה וילדים, הופך להיות מועט וזניח. כך שהנטייה לחזור לאוטומטים הישנים מובנת. היא מובנית בתוכנו. והיא קטלנית עבורנו.

בכל שניה פנויה, עלינו לאתגר את עצמנו. בעיקר במצב חוסר הנוחות הנוכחי. כי זה היתרון: חוסר הנוחות מאפשר לנו להיות נוכחים יותר בהתנהלות שלנו. אם רק נבחר. ולבחור להתנהג אחרת. לחדש את עצמנו. להתחדש. ולהפוך ליותר מהדבר שהיינו. יותר מסתם עוד מאותו הדבר כמו אלפי המתחרים שלנו.

זה הזמן לחדש. לא מתוך נוחות. אלא כי אנחנו חייבים. לפרוץ את הגבולות. ללדת את עצמנו עסקית מחדש. בכאב. במאמץ. כדי לשרוד. כדי לפרוץ את התקופה הנוכחית לתוך זו שמחכה אחריה. כי תהיה אחת אחרת. ואלו שיעיזו לפרוץ בתקופה שכזו, רק ירוויחו מכך בתקופה נוחה יותר.

ההצלחה שלנו נמצאת בצד הסמוי של המציאות. וכל מה שנשאר, הוא לחפש את השונה כדי לחשוף את מי שאנחנו באמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות