פירורי תובנות

הדבר שכל איש מכירות חייב לדעת

הדבר שכל איש מכירות חייב לדעת הוא לא לפתוח נכון את השיחה. גם לא ליצור כימיה עמוקה עם הלקוח. גם לא לתשאל נכון את הלקוח כדי להבין את הצרכים שלו. או את הרצונות שלו. או את נקודות הכאב שלו. גם לא להסביר נכון על המוצר או החברה. ואפילו לא לטפל בהתנגדויות.

גם כשאדם רוצה לקנות, זה לא אומר שהוא מוכן לשלם. וכן, אני יודע שיש המון תיאוריות שעוסקות בשלבים שאדם חייב לעבור כדי לקנות. אני מציע לשים בצד את אלה. ולהתייחס לאדם שמולנו כאדם. לא כרובוט שצריך להפעיל. ואז נגלה משהו מאוד מעניין עליו. הוא לא שונה מאתנו.

גם אנחנו למדנו לפחד כשזה מגיע לכסף. לפחד מלבחור בבחירה הלא נכונה. לפחד ממצב שבו ירמו אותנו. או שנגלה שיכולנו לסגור עסקה טובה יותר. או מלהרגיש לא מתאימים כשלא נצליח להשתמש במוצר שאנחנו קונים. והכי גרוע, שיצחקו עלינו.

הדבר שכל איש מכירות חייב לדעת הוא לפוגג חרדה. במקום לדחוף אותו לקנות, להרגיע אותו לתוך הרכישה. במקום לברר צרכים, להבין אותו באמת ולהקשיב לדבריו. ובמקום לשלהב אותו לקנות, לאפשר לו להרגיש בנוח עם הרכישה ולמכור לו משהו שלא יצחקו עליו שקנה.

האדם שמולנו צריך יותר חיבוק מרגיע מדחיפה כוחנית. יותר יד תומכת על הכתף מאשר ספיץ' מכירות חלקלק ומקצועי. ואדם שיהיה שם בשבילו עם תשובות לשאלות. כי לא מדובר רק על החלפה של כסף במוצר או שירות. אלא על להיות אדם. אדם מול אדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות