פירורי תובנות

שרירים ללא מאמץ

מאוד קל לקנות את החלום של "לצאת להפוך להיות עצמאי". אחרי הכל, אם אנחנו שכירים, יש הרבה דברים שאפשר לפנטז עליהם. לקום באיזו שעה שאנחנו רוצים. בלי בוס שיגיד לנו מה לעשות. לבחור את הלקוחות שלנו. לעשות את מה שאנחנו רוצים. לממש את מי שאנחנו באמת יכולים להיות.

רק שמאחורי הקלעים, יש דברים שלא מספרים לנו. כי כשמוכרים לך את הרעיון, רוצים שהוא יישמע לנו סקסי. אחרת איך ימכרו לנו קורס על שיווק באינטרנט. או יזמות עסקית. או שיווק רשתי. והדברים האלה, שלא מספרים לנו, מגיעים אחר כך לנגוס בנו.

בהתחלה, נדמה לנו שרק לנו קשה בהתחלה. כי כולם מצלמים את ההצלחה שלהם. ואף אחד לא אומר – שמעו, זה לא פשוט. צריך כל היום לעשות פעולות כדי שהעסק יעבוד. ויש חודשים, שצריך לחיות קצת יותר בצמצום. ויש חודשים, שבהם קשה להירדם כי אולי הדבר החדש יעבוד ואולי לא.

העסק דומה מאוד לגוף שלנו. אפשר להביא אותו לתפקד סתם בסדר. לא נורא. עסק עם כרס. עסק שעובד מדי פעם. עסק שיעדיף לא להתאמץ יותר ממה שאחרים מתאמצים. והוא יהפוך מהר מאוד להיות ממוצע. וכרס המינוס שלו בבנק תמשיך לגדול. רק שעד שלא יצעקו עליו, זה לא ישתנה.

כדי שהעסק שלנו יהיה בכושר, זה דורש מאמץ. ולא כל העסקים בכושר. כך שיש לנו אישור שאנחנו לא חייבים להיות שם. רק שאם העסק שלנו רוצה להצליח ולא סתם להישאר במצב קבוע, הוא יצטרך לעשות את הכושר שלו.

עכשיו, יש הבדל בין לעשות כושר ללהיות שרירי. כדי להיות שרירי עם קוביות בבטן, העסק חייב להגיע למצב שהוא בגירעון קלורי. לא להיות שבע לחלוטין אף פעם. תמיד ברעב להתקדם. ולאזן אותו על ידי אכילת הדברים שבאמת טובים לו ומפתחים אותו, כדי שיהיה מאוזן.

במקביל, כדי להיות שרירי באמת, הוא צריך לבנות תכנית אימונים. כזו שבכל יום, אנחנו מפעילים חלק אחר בתוכו. משתמשים בו. מפעילים אותו. מאמצים אותו. ועוברים את הסף שקשה לנו. כדי שהשריר אולי יקרע מעט. רק שזה יגרום לו להתחדש, לצמוח ולגדול. להפוך לחזק הרבה יותר.

זו בדיוק הנקודה שבה רוב האנשים נתקעים. לרוב האנשים אין בעיה שלעסק שלהם יהיה כרס. שירפוס מול הטלוויזיה חצי מהזמן. אם יש משהו לעשות אז עושים. לא מגדילים ראש ובודקים איך אפשר לפתח אותו יותר. ואם כבר לפתח, רובם יעדיף לחפש פתרונות קסם שבהם לא יצטרך לזוז.

ככה רוב העסקים נראים. וזו הסיבה שבגללה, רוב העסקים לא שורדים את השנה הראשונה שלהם. כי אף אחד לא הכין אותם לשגרת הכושר הזו. שגרת הכושר שנדרשת כדי שהעסק העצמאי שלך יתפקד. כי זה לא מסתכם רק בלקום מתי שבא לנו. או בלהיות בלי בוס.

עסק נותן ערך ללקוחות שלו. וכדי לעשות את זה, הוא צריך לתפקד. אי אפשר לפתח חלק אחד בו מבלי לחזק את האחר. ואם שגרת הכושר הזו נשמעת למישהו מפרכת מדי, אין בעיה. רק שללא המאמץ, חבל על הזמן. ולכן, את ההחלטה אם לצאת לעצמאות יש לקחת עם עיניים פקוחות.

כי אין שרירים בלי מאמץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות